Zaznacz stronę
Przestrzeń mindfulness

Przestrzeń mindfulness to miejsce, w którym główną rolę gra uważność oraz jej istota w codziennym życiu. Założycielka Monika Wądołowska, certyfikowana instruktorka uważności, pomaga spojrzeć w głąb siebie i odkryć to, czego tak często wiele osób szuka na zewnątrz – spokoju, stabilności, ukojenia czy poczucia ulgi.

01

Zakres prac

Projekt strony internetowej
Wdrożenie strony internetowej z ofertą kursów
Implementacja sklepu z kursami

02

Założenia

  • Stworzenie miejsca w sieci w nostalgicznym klimacie, delikatne, spokojne, sprzyjające refleksji.
  • Przedstawienie oferty wraz z możliwością zapisu na kurs stacjonarny.
  • Umożliwienie sprzedaży kursów online.
  • Zagospodarowanie dużą ilością materiałów w tym plików audio do odsłuchania medytacji.
  • Utworzenie części blogowej dedykowanej czytelnikom.
  • Uwzględnienie zakładki przeznaczonej dla użytkowników anglojęzycznych.
  • Dane kontaktowe
  • Informacja o Social mediach
  • Przygotowanie strony do samodzielnej obsługi przez klientkę

03

Zastosowane rozwiązania

Klientka posiadała dwie wykupione domeny i chciała, by zarówno z jednej jak i z drugiej trafiano na jej stronę. Wobec tego ustawiono przekierowanie z jednej domeny na drugą, dzięki czemu po wpisaniu obu adresów użytkownik trafi w dokładnie to samo miejsce w sieci.

W celu podkreślenia subtelnego charakteru strony w projekcie wykorzystano pastelowe odcienie pasujące do bordowo-wiśniowego koloru wskazanego przez klientkę. Kolor ten posłużył jako kolor akcentowy. Dość jednolitą paletę barw przełamano kolorem złotym.

Minimalistyczny design wzbogacono delikatnymi animacjami oraz scroll efektami.

Głównym celem strony była sprzedaż kursów oraz przedstawienie oferty, w związku z czym główna sekcja strony startowej kieruje bezpośrednio do sklepu, aby ścieżka dotarcia do produktów była jak najkrótsza dla użytkownika. Każda kolejna sekcja przedstawia zakładki menu i zawiera odnośnik do każdej z nich, by umożliwić czytelnikowi płynne przemieszczanie się z każdego miejsca na stronie.

Ze względu na dużą ilość treści w zakładce Oferta do pozycji menu utworzono submenu, które przenosi do konkretnego miejsca podstrony. Dzięki temu użytkownik szukający konkretnego zagadnienia nie musi przewijać treści, którymi nie jest zanteresowany. Po kliknięciu strona przewija się sama do wybranej pozycji.

Dla klientki istotne również były darmowe treści w postaci medytacji w formacie audio, zgromadzone na zewnętrznej platformie SoundCloud. Aby użytkownik mógł odsłuchać nagrania bezpośrednio ze strony, wykorzystano ramki SoundCloud i umieszczono je w pop-up’ach, pojawiających się po kliknięciu w dany tytuł. W ten sposób przeglądanie nagrań stało się płynne, proste i szybkie.

Blog skonfigurowano tak, by klientka miała możliwość samodzielnego uzupełniania treści.

Ze względu na ograniczony budżet klientka nie zdecydowała się na angielską wersję całej strony, w związku z tym utworzono zakładkę o nazwie English, w której umieszczono kluczowe informacje w języku angielskim.

Wyzwaniem, które napotkano po drodze była ikona koszyka znajdująca się w mało intuicyjnym miejscu – po lewej stronie nagłówka. Motyw, który wykorzystano na stronie nie dostarczał sposobu na zmianę tej pozycji, uwzględniając wypośrodkowaną pozycję menu. Ostatecznie zastosowany został znaleziony w skutek researchu fragment kodu HTML/CSS, który rozwiązał problem i przeniósł ikonę koszyka na prawą stronę nagłówka.

04

Wykorzystane narzędzia

Corel Vector (grafiki)
WordPress (strona www)
Woocommerce (sklep)
Unsplash (zdjęcia)